Hitta Mitt Drömjobb?

Jag vill hitta mitt drömjobb, men vi har alla olika utgångsläge.
Kanske känner jag att jag fått nog, men har ingen aning om
vad jag vill göra i stället. Eller så finns det ett jobb jag drömmer
om men jag vet inte vilket mitt första steg är.

Förr hade man fastare ramar kring sina livsval och sina liv.
Nu finns hur mycket möjligheter som helst, samtidigt som
vi i allt större utsträckning ska ta ställning själva sådant
som förr skedde mer med automatik.

Detta är nytt för många av oss. Vi blir "dömda till en frihet" vi inte kan hantera.

Denna yttre trygghetsram behöver därför bytas ut mot en inre.
Med detta menas att känna till sina förmågor, sina drivkrafter,
sina värdegrunder. När detta blir tydligt är det mycket lättare
att välja till och välja bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0