söker jobb för fullt!

Söker jobb varenda dag och får svar ungefär 1 vecka efteråt att de har tagit andra kanditater. Såklart! Då sitter man här deppig och undrar om man verkligen kommer få jobb i dagens samhälle. Jag hoppade av skolan för jag vart gravid, men de som jag känner som har hoppat av skolan har fan jobb! Varför får inte jag? Jag vill arbeta, vill slita ut mig och tjäna pengar för att tindra ska få det hon vill ha! Ska jag sitta hemma och börja söka kurser/skolor för att få göra något under tiden. Nej, för jag är trött på skolan, sitta bakom bänken! Jag vill göra praktiska saker och göra det jag ska göra.

Vad ska man göra i dagens samhälle för att få jobb?
Jobba svart?


Ja, jag är lite irriterad och börjar bli lite smått desperat för att få jobb.


God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0